söndag 30 oktober 2011

Mitt Andra Hem

Jag tänkte satt mig ute på the back porch och ätit frukost, men det var faktiskt inte varmt. Varmare än hemma, men för kallt för att sitta ute.

Jag älskar det här huset. Det ger mig ett sådant lugn. När jag kom till den här familjen för nio år sedan fanns inte detta. Jag var med när det första spadtaget togs och jag och Tony brukade ta med en radio och åka hit och sätta oss på kvällarna medan det tog sin form. Huset ligger i skogen men ändå inte, precis vid en liten sjö, så det är väldigt rofyllt att vara här. Det var huvudsakligen jag och Tony som flyttade in allt i det nya huset. Rachel packade och vi körde och bar.

Förutom mitt barndomshem, där mina föräldrar fortfarande bor, så har jag bott längre i det här huset än någon annanstans. Det är verkligen mitt andra hem och jag vet att jag är välkommen hit när jag vill. Jag skulle gärna åka hit oftare än vad jag gör, men så är det på andra sidan jordklotet och inte precis runt hörnet.

Inga kommentarer: