lördag 26 november 2011

En Evighet Sedan

Jag gillar fart och jag gillar distans. Jag får en kick av att ta mig fram långa sträckor med kroppen som redskap. Jag har gjort saker långsamt och försiktigt i två månader nu och jag pallar inte längre. Jag har verkligen gått in för att ta det lugnt, och det var bra för mig i början, men nu när jag har fått tillbaka energin behöver jag använda den igen.

När jag var ute på min promenad köpte jag ett paket Voltaren. Jag tänker testa det en vecka nu och börja träna lite lätt. Två månader av noll träning och stillasittande är en lång tid för någon som har träning som livsstil. 15 månader, som det är sedan jag senaste tränade helt obehindrat, är en evighet. Jag har tappat bort mig själv en aning, men jag har bestämt mig för att komma tillbaka på riktigt nu.

Inga kommentarer: