fredag 27 januari 2012

Ekonomiskt?

I min familj är vi fem personer - mamma, pappa, storebror, jag och lillasyster. Mamma och lillasyster är ekonomer. Jag och pappa marknadsförare. Bror är allt, han tog allt.

Pengar innebär frihet, till en viss gräns. Pengar gör att man kan göra saker som berikar livet. För lite pengar gör livet jobbigt, men likaså gör för mycket. Mitt ekonomiska mål i livet är att ha lagom med pengar.

Jag är ingen "Spara" men jag är heller ingen "Slösa". Jag ser mig mer som en livsnjutare och en investerare. När jag köper något (prylar och kläder) så köper jag ordentliga grejer som jag kommer ha länge. Jag skulle i och för sig kunna lägga mindre pengar på nöjen och att äta ute, men så är det en livsnjutning i vardagen som jag tycker är värd vad det kostar.

Jag beställde precis nya skidkläder över nätet istället för att köpa i butik. Jag sparade 700 kr på en jacka och ett par byxor som ändå kostade över 7000 kr. Ekonomiskt eller inte?

Inga kommentarer: