tisdag 31 januari 2012

Insomnia

"Ju mer du vet, desto mindre förstår du" finns det ett ordspråk som säger. Likaså "När du tvekar - gör det modiga". Jag har haft en jättebra dag. Faktiskt, flera riktigt bra dagar. Dock har jag ett problem. Ju mer saker som händer i mitt liv, desto mer funderar jag och när jag börjar tänka och fundera över saker och ting, då vill mitt hjärna inte sluta snurra.

Jag funderar över bra saker, men även utmanande sådana. Kräver att jag är lite banbrytande mot mig själv. Men vad fasen. Det var även någon som sa i dag att "Det är dumt att inte prova".

Sova är något jag absolut inte kan göra när jag tänker som jag gör nu. Klockan är halv tre och jag ska upp halv sex. Eller kvart i sex. Eller klockan sex, jag hinner. Mitt i allt kommer jag på att jag är hungrig. Vad bra då att det enda ätbara jag har i mitt kylskåp är två burkar keso. Jag åt precis upp en. Jag mår illa, men jag blev mätt. Ska göra ett nytt, ärligt försök att sova. Drömma om allt bra och spännande som händer istället för att ligga och grubbla. Zzz...

Inga kommentarer: