söndag 22 januari 2012

Jag & Mina Fötter

Ingen har väl missat hur mycket jag älskar och hatar mina fötter? Egentligen älskar jag dem hela tiden, men när de inte gör som jag vill så blir jag ledsen.

För mig är fötterna själva grunden till allt som är roligt och som får mig att må bra. Jag har märkt de senaste 18 månader att utan fungerande fötter så fungerar inte jag. Jag behöver mina fötter för att springa, självklart. Jag behöver dem för att förflytta mig - något jag gör ofta och mycket och helst fort. Jag skulle också vilja ha mina fötter till att gå runt i snygga, högklackade skor - något jag inte har gjort på ett bra tag. Men det är ganska sekundärt.

Mina fötter fungerar ganska bra nu. Att de problem jag hade med dem har dragit med sig andra skador är inte kul, men det går åt rätt håll. Det kommer bli bra. Att min kropp inte har läkt beror på många saker och jag har börjat ändra på hur jag har levt mitt liv sedan jag flyttade till Stockholm. Man kan fuska ibland och slarva med saker, men inte för länge. Då går det som det går, men nu när jag äntligen har kontroll över mig själv och mina fötter så känns det bara kul att ha lite att jobba med.

Inga kommentarer: