tisdag 24 januari 2012

Snurrigt Huvud

Det blev en lång dag på kontoret i går. En otroligt bra sådan, så det var ingen större uppoffring. Det blev till och med middag där.

Jag har dock ett problem. Allt jag gör är så roligt och när mitt huvud går igång så kan jag inte stänga av. När jag kom hem i går så var mitt huvud fullt av tankar och jag kunde bara inte somna. Såg först klart det sista avsnittet av Homeland (OMG) och låg sedan och tittade ut på snön som föll. Låg och tänkte på allt mellan himmel och jord.

Livet är spännande nu, helt klart. Jag som lever ett ganska (än så länge) okomplicerat liv och som kan göra i princip vad som faller mig på, har ju många valmöjligheter. Jag har inte så många begränsningar, inte många att ta hänsyn till. Ibland önskar jag att jag hade något annan att ta hänsyn till, så att jag var lite mer begränsad. Samtidigt så älskar jag ju min frihet.

En sak är säker - i natt kommer jag att sova gott för i dag är jag trött. Det blev inte många timmars sömn i går.

Inga kommentarer: