onsdag 22 februari 2012

Tål Inte Sprit

Vi pratade om alkohol under lunchen (vi drack ingen). Det är så många mingelevent och middagar nu för tiden och sedan ska man vara social och gå ut med vännerna på helgerna också. Jag själv dricker väldig sällan ren alkohol, bara vin (och skumpa eller mousserande ibland). Vin för mig förhöjer smaken på en måltid och är faktiskt ett intresse jag har (röda viner that is). Alkohol i form av sprit rinner sällan igenom mig och gör det det så slutar det oftast mindre bra.

Jag fick en bild SMS:ad förra veckan. Den togs sist jag drack drinkar. Vad jag minns av den kvällen så var den väldigt rolig. Spontan (vi skulle absolut inte gå ut, det ser ni på mina kläder och den obefintliga sminkningen) men kul och lite halvgalen. Dagen efter behöver vi inte prata om.

2 kommentarer:

Rikard sa...

vänta...
har jag missat något.
göteborgsvarvet är du inte anmäld?

Ellinor Bokedal sa...

Nope, är tyvärr out of the country då...