lördag 24 mars 2012

Bokedals-Afton

I går kväll var jag, pappa (som har varit i Stockholm på jobb i veckan) och  i Hammarby Sjöstad. Vi åt middag på en restaurang som min syssling äger och driver. Vad vi inte visste när vi kom var att pappas kusin och hans ingifta faster (85 år gammal och som han trodde var död) satt vid ett bord längst in i restaurangen. Gissa om pappa blev förvånad.

Det är kul med släkt. En stor del av min bor i Stockholm men jag har aldrig haft bra kontakt med den sidan av släkten. En majoritet av mina föregångare var antingen präster, lärare eller politiker. Jag har aldrig träffat min farfar men jag tror att jag är ganska lik honom, som han var. Pappas kommentar på det:

- Ja, men du är hundra gånger mer envis än vad han någonsin var.

Undra om det är bra eller dåligt? Bra var i alla fall vinet vi drack till maten - Bokedal, vad annars?

Inga kommentarer: