måndag 26 mars 2012

Mot Toppen

Jag har varit lite vilse i mig själv ett tag, när det kommer till vad jag vill göra härnäst. Jag har alltid haft tydliga mål och alltid varit på väg, men den senaste tiden har jag tappat fokus och har helt plötsligt ingen aning om vart jag är på väg. Det behöver inte betyda att det är negativ, men det är ovant.

För några veckor sedan blev jag rekommenderad att söka ett mentorskapsprogram för "Unga affärsdrivna män och kvinnor med mål att bli framtidens toppchefer". Nu är inte mitt mål i livet att bli toppchef, men programmet och nätverket lät bra, så jag sökte och blev antagen. I dag började det. Förutom att träffa andra peers så fick jag träffa min personliga mentor - en kvinna som kommer att coacha mig jättebra, det kände jag direkt. Jag har redan fått en hemläxa tills nästa gång vi ses om några veckor och då bara hon och jag över en middag.

Det här känns som att det är precis vad jag behöver för att komma på banan igen och inte känna mig så vilse i Stora Världen.

Inga kommentarer: