fredag 18 maj 2012

Golfpremiär

Jag ska ju börja spela golf. Äntligen. Det har funnit på min bucket list hur länge som helst och det har gjorts några försök att ta det där gröna kortet. Det är inte det att jag inte har klarat av det (jag har till och med både gjort testet och spelat upp) men jag har aldrig hunnit gå mina fadderrundor och börja spela innan jag har dragit vidare från en plats till en annan. Det är svårt att hinna med något som kräver lite ansträngning när man inte har har just tiden för det.

I går var en röd dag med blå himmel och där stod jag och tränade närspel. När jag hade fattat att en "chip" är ett slag och inte en klubba fick jag faktiskt till chippen. Jag tränade även bunkerslag och sedan utslag och jag tror nog att jag ska kunna lära mig det här. Hur det blir med tålamodet är en annan fråga och faktiskt en av huvudanledningarna till att jag vill börja spela golf. Jag behöver träna på att koncentrera mig och att göra saker långsamt fast ändå inte. Stay tuned.

Inga kommentarer: