onsdag 23 januari 2013

I'm Back

Hej på er! Long time...

Jag har varit medvetet frånvarande från bloggen sedan förra sommaren, mest för att det har hänt så mycket på det personliga planet som jag inte delar med mig av här. Tihi.

Något kan jag väl avslöja. Hmm? Jo, jag sade upp mig från mitt jobb i somras. Tröttnade på att vara anställd. Eller kanske mer att de förhållandena jag arbetade under var omänskliga. Jag tappade arbetslusten helt enkelt och det accepterade inte jag. Inte heller kvinnofientliga chefer, med mera. Så jag slutade.

Under hösten sökte jag jobb. Det gick bra, jag kom till flera slutintervjuer. Dock fick jag aldrig något av jobben och senare här på bloggen så ska jag skriva ett inlägg om hur det är att söka jobb som nyförlovad 30-åring med misstänkt (av arbetsgivarna) barn på gång inom en inte alltför snar framtid. Pust...

Hur som haver så tröttnade jag på att lägga tid på att söka jobb som inte gav resultat, så jag startade eget igen. Det fanns alltid som en plan B och kan kände att det var perfekt tajming att ta till den.

Så här är jag nu. Tillbaka som egenföretagare med allt vad det innebär - både fördelar och nackdelar. För mig väger fördelarna över med friheten att vara sin egen chef och planera sin egen tid och så vidare. Jag sitter och jobbar på ett café as we speak. Har suttit här sedan i morse. Det är i sådana här miljöer jag är som mest kreativ, med mycket folk och stök omkring mig. Att det finns kaffe och mat till hands är inte heller fel, då slipper man ta tid till att handla och laga mat. Att "caféjobba" blir ändå billigare än att ha en kontorskostnad.

Det kommer nog bli en del updates här från tiden som gått, men mest blickar jag framåt mot 2013. Även om det har hänt mycket sedan vi hördes senast, så är det inget mot vad som kommer att hända under året som väntar...

Inga kommentarer: