torsdag 31 januari 2013

Indoor Walking

Jag tog ju med träningskläder igår i fall om att jag skulle få myror i baken. Det fick jag och anmälde mig till ett 30-minuters Indoor Walking-pass online. Jag märkte dock att jag hade glömt träningskortet hemma och gick till gymmet lite tidigare för att se om jag skulle komma in ändå. Det gjorde jag och hade plötsligt en massa tid att "värma upp". Det blev en halvtimme på crosstrainern, en kvart på cykel och en kvart i roddmaskinen som "uppvärmning". Tänkte att gå inomhus inte skulle vara så jobbigt och såg framför mig sådana där motionsband som man kan köpa på TV-shop och ha hemma.

Det visade sig sedan vara en slags crosstrainer som vi skulle arbeta med och passet påminde mer om ett spinningpass än om att sacka fram gåendes på ett motionsband. Jag var helt slut efteråt och det var längesedan jag svettades så mycket. En dusch på det var ganska skön.

Inga kommentarer: