måndag 18 mars 2013

SM-Guld

Igår var det, som ni säkert inte har missat, SM-final i bandy. Jag får numera kalla mig ett Hammarbyfan (alla i min omgivning är det och jag bor i de trakterna) så att vara på Friends Arena och heja fram Hammarby till guldet kändes självklart.

Vi laddade med brunch i Hammarby Sjöstad och försökte sedan hinna med det abonnerade tåget till Solna. Vi kom för sent och tåget var fullt och tog istället den vanliga pendeln. Vi hann före supportertåget vilket nog var tur då de small av bengaler direkt. Känns väl inte helt bra att andas in sådan rök nu.

Det var min andra bandymatch live någonsin och jag måste säga att jag gillar det. Det är hockey utan tacklingar, med boll och på en större plan. Hammarby tog ledningen direkt och redan innan fem minuter hade gått ledde de med 3-0. Sandviken gav dem en rejäl match men i slutminuterna drog Hammarby ifrån och vann med 9-4.

SM-guld, SM-guld, SM-guld.

Inga kommentarer: