onsdag 24 april 2013

Hur Blir Det Sedan?

Efter alla dessa trappor plus ett möte var jag hungrig. Jag har slagit mig ned på ett jättemysigt café i Gamla stan. Här ska jag sitta och jobba några timmar.

Mötet jag hade nyss var just om framtiden i mitt företag, hur jag ska göra nu när jag ska ha barn. Jag vet inte än. Jag skulle gärna fortsätta med en del uppdrag, men jag kommer inte kunna säga förrän det lilla knytet har kommit till världen om det kommer att funka eller inte. Jag vet ju inte vad det innebär att vara mamma. Det beror också på om bebben kommer sova på nätterna eller inte.

Jag kommer att jobba så långt in i graviditeten som jag orkar, dock inte lika mycket som jag har gjort under våren. Jag har redan sagt upp några upppdrag för att jag helt enkelt inte kan sitta vid datorn så många timmar i sträck. Ryggen pallar inte. Dessutom behöver jag sova en stund på dagarna nu för att orka. Den här veckan har jag inte sovit en enda gång under dagarna och det känns vill jag lova. Eventuellt lånar jag LilSis soffa om en stund för en powernap. Det är närmare hem till henne än till mig från där jag är nu. 

Gäsp.

Inga kommentarer: