måndag 29 april 2013

On The Road

Nu är jag på väg till mina föräldrar i Ulricehamn. J åker till Spanien och spelar golf idag så jag passar på att åka och hälsa på lite folk en sista gång innan vi blir tre.

Jag dirigerade länge om hur jag skulle ta mig de 40 milen till U-hamn. Köra bil var det sämsta alternativet för jag får så sjukt ont i ryggen när jag kör själv. Det går an om jag kan halvligga ner om jag sitter bredvid. Flyga var ju inte att tänka på. Jag valde då mellan tåg och buss och till slut blev det buss. Bus4You har ju sjukt sköna säten. Jag bokade platsen längst bak så att jag kan ligga utan att störa någon.

Så här har jag det bra, längst bak i bussen. Har redan sovit en stund och jobbat en stund. Nu ska jag bara lyssna på musik och läsa en tidning resten av resan.

Inga kommentarer: