torsdag 18 april 2013

T-R-Ö-T-T

Jag var aktiv hela dagen igår. Gick hemifrån vid nio och var hemma vid sex på kvällen. Även om jag inte jobbade hela dagen så höll jag igång. Det låter som en soft dag i vanliga fall, men för mig sög det ut all energi. Hormonerna hänger inte riktigt med just nu. De behöver en liten powernap varje dag.

Jag gick upp vid åtta i morse när J åkte till jobbet. Jag lovade honom att ta det lugnt idag och inte städa eller tvätta eller något sådant. Jag har ett par timmars jobb att göra bara och det måste jag, men annars lovade jag honom att göra så lite som möjligt.

Jag tänkte först kollat på någon film men jag hann bara tänka tanken innan jag somnade i soffan och vaknade först nu, vid lunchtid. Trött var det ja. Nu ska jag ta tag i jobbet och sen gå till gymmet en sväng. Fysisk aktivitet är det enda som hjälper mot graviditetströtthet. Jag ska inte säga att det hjälper alla, men det är det som rekommenderas och det hjälper verkligen mig.

Inga kommentarer: