torsdag 23 maj 2013

Svårt Vara Still

Igår ansträngde jag mig verkligen för att röra mig så lite som möjligt. Jag hade bilen så jag åkte överallt jag skulle. Var nere i Sjöstan och åt lunch och satt där och jobbade några timmar. Åkte sedan och handlade och bakade Västerbottenspajer som vi ska ha i helgen.

Dagen gick verkligen i ett. Var och köpte det allra sista som behövs inför bebbens ankomst och hämtade sedan J på jobbet för att köra honom till tandläkaren på andra sidan stan. Väl tillbaka hemma kollade vi på en film och jag tyckte att jag hade varit duktig som (i min värld) hade varit väldigt still under dagen.

När filmen var slut kände jag hur det började krypa i benen och jag fick världens syrebrist. Då kändes det i kroppen att den ville ut. Jag klarade alltså inte hela dagen utan lite motion. Min kropp är inte gjord för stillasittande, inte ens som höggravid. Jag tog stavarna och gick ut en halvtimme. Det räckte för att stilla behovet och sedan somnade jag gott när jag kom hem.

Imorgon ska vi till barnmorskan igen. Då är det bäst för mig att jag har lagt på mig lite mer i vikt.

Inga kommentarer: