måndag 20 maj 2013

Vila & Återhämtning

I fredags och lördags var jag igång utan att sova på dagarna. Dessutom städade jag, tränade och rörde på mig mycket rent allmänt. Det fick jag ta igen igår. Jag var helt urlakad.

Kroppen fungerar lite annorlunda när man är gravid. Jag har inga problem med att röra mig (så länge jag inte är kissnödig). Jag rör mig fortfarande ganska smidigt, för att vara höggravid. Jag har inte samlat på mig en massa vätska eller haft foglossningar, så det enda som känns är i ryggen (och den är värst när jag sitter still) och mjölksyran i hela kroppen när jag går uppför trappor och branta backar.

Däremot är vila och återhämtningen en helt annan femma nu. Det var just det jag inte gjorde i fredags och lördags, utan bara körde på som vanligt. Smällen kom igår. Jag kände mig nästan bakfull när jag vaknade och det spelade ingen roll hur mycket jag sov under dagen, jag var fortfarande trött. Först på kvällen orkade jag ta mig ut på en promenad i friska luften och då mådde jag bättre. I natt har jag sovit minst åtta timmar och ändå var jag tvungen att sova en dryg timme nu på eftermiddagen.

Så kan det gå när man inte tar hand om sig själv i tid. Nu sitter jag på balkongen och äter glass.

Inga kommentarer: