lördag 27 september 2008

Flyga - inte kul



Har lamnar jag Sverige med den lilla packing jag fick med mig. Okej da, plus tva gigantiska resvaskor om redan ar inchechade vid fototillfalltet En sista svensk(?) kaffe latte innan jag hoppade pa planet. From now on ar det Starbucks som galler!

Jag ska aldrig mer flyga! Inte pa en vecka i alla fall. Det var den drygaste resan nansin. Forst over fyra timmar i bil upp till Sthlm, sen tre timmar flyg till Island, sex timmar till New York. Da var jag ganska trott. Satter mig pa planet ner till DC. Det var varldens ovader och vi fick sitta en och en halv timma i planet(!) pa marken innan vi kunde lyfta. Trodde sen att det var slutet nar vi skulle landa i DC, det skakade rejalt. Gissa om det var skont att ga ur planet efter det! Som pricken over i:t bestamde mina resvaskor sig for att inte dyka upp vid baggage claim. De var tydligen kvar pa JFK. Jag som checkade in over tva timmar innan planet skulle lyfta! Gah! Anyway, jag tog en taxi till hotellet som jag bokat forsta natten. Ja det var verkligen natt nar jag val kom fram. Halv tre (US time) fick jag ga och lagga mig i en riktig sang. Da hade jag rest i 27 timmar. Det ar for lange. Men det var det vart! ;)

Nu ligger jag hemma i min boss's soffa och ska snart sova. Har jobbat pa kontoret hela dagen. I morgon ar det lagenhetsjakt inne i stan! Wish me luck!

Inga kommentarer: