onsdag 3 september 2008

Ibland ska man stanna inne

Jag var tvungen att gå ut och ta lite luft efter att ha suttit inne och jobbat hela dagen. När jag var halvvägs hem började det ösregna (och då menar jag verkligen ös!). Helt plötsligt såg jag en av våra bilar köra emot mig. Tänkte att pappa skulle ner till stan. Jag började vifta för att han skulle stanna. Det gjorde han inte! Tack för den, tänkte jag. Lite senare kör bilen om mig. Det regnar fortfarande lika mycket. Jag viftar igen, ännu mer för att han ska stanna. Det gör han inte! Tack för den.

När jag kom hem helt dyngblöt frågade jag, mycket irriterat, varför han i --- inte stannade. Va? Han fattade ingenting. Men du måste ju ha sett mig, menade jag. Han påstod att varken han eller mamma hade varit ute med bilen. Vilken bil var det? frågade han. Den vita. Men Ellinor, den sålde vi för över ett år sedan! Hur mår du egentligen? Du kanske ska gå och lägga dig, du ser lite trött ut.

Over and out for 2nite!

Inga kommentarer: