torsdag 18 september 2008

Instängd

Jag kan inte hjälpa det, men jag känner mig instängd här i min lilla hemstad. Det finns ju inget att göra här. Jag förstår dem som jobbar heltid och sen kommer hem till familj/sambo/hund eller vad det nu kan vara. Men som singel har man absolut inget i en liten stad att göra. Just nu saknar en större stad där det finns snygga människor vart man än vänder sig. Inte för att vi här i "hålan" är fula. Faktiskt så var det en som sa till mig att hon har aldrig sett så många snygga människor på ett och samma ställe som när vi var ute här (på stans enda "nattklubb") en gång för längesen. May be so, men alla är ju upptagna. I större städer är i alla fall sannolikheten att de är singlar större. Åtminstone så är folk mer öppna för att hitta på något kul. Most crucial of all; det finns hundra miljoner saker att hitta på.

Big city, here I come!

Inga kommentarer: