söndag 7 september 2008

Vänner

Det var trevligt igår. Linda fyllde 25 och alla gamla vapendragare var där. Nästan i alla fall. Det är kul tycker jag, att fortfarande, efter så många år vet vi vart vi har varandra. Det kan gå månader utan att vi hörs ibland, men jag vet alltid att de finns där. Underbart med så bra vänner!

Man brukar säga att man växer ifrån varandra, och ja, det har vi väl gjort så sett. Alla har vi blivit så fruktansvärt olika. Jag och min allra bästa vän Jenny till exempel. Vi satt ju nästan ihop när vi var yngre. Hon började som dagbarn hos oss (min mamma var dagmamma på den tiden) när vi gick i lekis. Sedan dess har vi gått i samma klass ändå tills vi gick ut gymnasiet. Vi hade till och med ett företag ihop. Vi brukade gå hem till henne varje dag efter skolan och plugga ett tag, sedan gå ut och gå med hennes hund en halvmil i skogen och samtidigt förhöra varandra, tillbaka till henne och äta kvällsmat. Det resulterade i fina MVG;)

Idag. Hon: bor kvar i Ulricehamn med pojkvän, har ett bra jobb här, trivs utmärkt. Jag: flydde stan efter gymnasiet, har bara gjort några nedslag här mellan alla ställen jag har bott på ute i världen, lämnar snart landet igen, trivs utmärkt med det. Vad livet kan ta olika riktningar. Vi har ju alla haft samma förutsättningar.

Det bästa av allt: vi har varandra, vart vi än är. Love you guys!

Inga kommentarer: