torsdag 27 november 2008

Super Food

Okej, jag har hittat den optimala lunchen: Peanut Butter Sandwich. Peanut butter (jordnötssmör) är helt otroligt! Man blir liksom lagom mätt och belåten och vill absolut inte ha något mer efter, om man nu lyckas få i sig en hel smörgås. Det är inga problem för mig för jag tränar och har en förbränning som heter duga, men det är ganska maffigt. Jag har inte så bra koll på det här med kalorier, men jag vet att det är många.

Jag har genomfört ett Peanut Butter test och gått igenom olika sorter och brands för att se vilket jag gillar bäst. Här är vinnaren: Whole Foods eget brand: 365! Jag har inte bestämt än vilken sorts som är godast, creamy eller crunchy. I den sistnämnda är det hackade jordnötter i. Den andra är bara helt slät. Det bästa med den här sorten är att det inte är några tillsatser, inte ens socker. Allt det innehåller är jordnötter och salt. Super! Det här blir min budgetlunch fram till jul. Billigt och gott samtidigt och precis den energin jag behöver!

Inga kommentarer: