torsdag 27 november 2008

Toast Skagen

Det här var jag obsessed with i somras; Toast Skagen. Det är så underskattat! Därför bestämde jag mig för att testa så många olika Toast Skagens i Stockholm som möjligt. Jag testade till och med att göra mina egna. De blev bra när jag köpte en lite dyrare skagenröra och blandade i extra räkor. Den bästa Toast Skagen i Stockholm, enligt mig, hittar man ändå på Lisa på Torget på Östermalmstorg. Även en av de dyraste. Fast man kan faktiskt välja om man vill ha löjrom eller stenbitsrom. Det roligaste var när jag pratade med en amerikansk kvinna här i DC för ett tag sedan som brukar resa till Stockholm. Hon hade gjort precis samma sak, testat olika Toast Skagens runtom i Stockholm. Jag frågade innan jag ens hade sagt något vilken som var hennes favorit och gissa vart hennes favorit finns. Jo, Lisa på Torget. What are the odds?

Inga kommentarer: