söndag 26 april 2009

Ska tjejer snusa?


Jag är nog en sån här tråkig typ som tycker att allt ska vara "normalt", till exempel att en familj ska bestå av mamma, pappa och eventuellt barn, vi ska prata svenska i Sverige och tjejer ska inte snusa eller göra lumpen. Vadå "normalt"? Vad är normalt? Det här är ju bara normer som har formats efter vårt samhälle, just det samhälle som jag lever i. Det som är normalt för mig kanske inte är det för någon annan och tvärtom. Ändå så sitter det där. Jag reagerar varje gång jag ser två killar (eller tjejer) hålla handen. Jag vill dock påpeka att jag inte är främlingsfientlig. Jag känner ingen avsky mot till exempel homosexuella, men jag tycker inte att det är "normalt". I så fall skulle jag inte ha reagerat på sånt här. Hur många är det inte som känner som jag men som inte vågar erkänna det? Idag ska ju alla vara så himla öppna och liberala. Det tillhör den äldre generationen att vara konservativ. Yeah right, jag tror inte på det.

För att gå emot de normer jag lever med tog jag igår en snus av Johan, Jennys pojkvän. Jag tycker det är roligt när det börjar snurra i huvudet. Eftersom jag varken röker eller tar några andra "droger" så känner jag det där ruset ganska snabbt. Fast jag ser faktiskt inte riktigt klok ut när jag snusar så det är nog inget jag skulle kunna tänka mig att göra ofta. Johan undrade hur det var med resten av gänget i Sjumilaskogen. Då spottade jag ut prillan. Vadå, det syns ju knappt;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det är helt ok att tjejer ska snusa, jag är en 14 årig tjej som tog min första snus(Grovsnus lös)när mina föräldrar iinte var hemma igår. Jag känner för att börja med grovsnus, men bara för att jag är en tjej i sjuan så ska inte det få hindra mig, snälla, kommentera vad du tycker!

Ellinor Bokedal sa...

Jag tycker inte att någon ska snusa. Det är äckligt och hälsofarligt...

Anonym sa...

Ellionor, jag tycker inte att snus är farligt, det är coolt, det är väl inte farligt alls. dessutom så känns det skönt att ha en lössnus under överläppen, även om man känner sig snurrig första gången man testar. Jag ska börja snusa helt klart, tyck till.

Ellinor Bokedal sa...

Snus innehåller en massa nikotin som gör att du blir beroende. Inget som är beroendeframkallande är bra. Hjärtklappning och abstinens, varför dra på sig det om man inte behöver? Men go ahead...du väljer själv.