onsdag 22 april 2009

Varför?

Jag blev chockad idag när jag var på väg hem och mamma ringde och berättade vad hon hade läst på aftonbladet.se. En svensk affärsman blev igår kväll påkörd i Savannah, GA efter en bankettmiddag arrangerad av svensk-amerikanska handelskammaren. Han dog direkt. En svensk kvinna är allvarligt skadad. Mannen hade de angivit namnet på och ja, jag vet vem han var. Kvinnan hade man ännu inte angett namnet på. Jag kände på mig att allt inte var okej vad gällde det sistnämnda så jag skyndade mig hem och tänkte ringa den första personen jag kunde tänka på. Jag väntade lite bara för att jag visste att hon skulle vara mitt upp i viktiga möten där borta just nu. Jag kollade mailen så länge och fick ännu en chock. En annan som är på plats där hade mailat och berättat att den person jag precis skulle ringa är den som är skadad. Jag ringde några andra och fick det bekräftat. Helt ofattbart. Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Jag har en sådan olustig känsla inom mig. Saken är att jag skulle egentligen ha varit där. Hade jag varit där så hade jag varit med personen som blev påkörd. Det kunde ha varit jag. Varför händer sådant här vissa människor och andra inte? Mina tankar går Nils-Erics anhöriga och till Christine. Vi ses snart Christine. Du är bäst!

Inga kommentarer: