söndag 30 augusti 2009

Jag - Det Eviga Femte Hjulet


Det var jag som föreslog när det var officiellt att gamla "Pluto" skulle slå upp portarna till "Ströget" den här helgen, att vi skulle gå dit ett gäng. Ändå var det jag som bangade när det väl var dags. Varför? Jag får verkligen inte ut något av att gå ut i Ulricehamn. Tvärtom, jag får ångest. Kan inte förklara varför. Kanske är det för att jag har haft min storhetstid där (när jag var typ 18-19). Kanske beror det på att jag inte känner igen majoriteten av folket som är där nu (som är typ 18-19). Eller så beror det på att alla kommer dit i par. Alla utom jag. Är det detta som framkallar ångesten? Jag var i alla fall med på "förfesten". Våra förfester är lite mer sofistikerade nu än de var förr. Då var det röj kan jag lova. Nu är de mer i stil med en trevlig middag, lite vin och goda drinkar. Jo, en sak till: jag är alltid femte hjulet. Alltid. Så även ikväll. Ska det vara så här för evigt?

2 kommentarer:

Frida sa...

Hej kollega,
Nu tycker jag att jag kan läsa in något som liknar bitterhet i inlägget?! INTE bra! Baby, håll ut! Ensam ÄR stark! :)

Ellinor Bokedal sa...

Ja det var allt lite bitterhet där. Vet inte vad som flög i mig?! Nu är jag back on track! Nu kör vi!! :)