söndag 15 november 2009

Twilight

Jag har allvarliga problem. Jag är BESATT av Twilight. Jag som för det första hatar vampyrer, och för det andra inte blir besatt av såna här saker (eller något annat för den delen). Trots detta erkänner jag här och nu - jag är helt förtrollad. Fast här måste jag tillägga att det är historien bakom böckerna och filmerna jag är fascinerad av, inte skådespelarna som många andra är (även om Edward får vem som helst att smälta). En kompis till mig i USA sa till mig att hon hade blivit tvingad att se filmen för ett tag sedan. Hon ville verkligen inte eftersom hon också avskyr vampyrer. Efter att ha sett den var hon - precis som jag är nu - fast. Nu har hon läst alla böcker och även övertalat mig att bli ett Twilightfan. Jag har alla fyra böckerna i min iPod (läser inte böcker) och tar varje chans jag får att lyssna på dem. På fredag är det premiär för den andra filmen New Moon. Jag var inte ute i tid och skaffade biljetter, så jag får väl pina mig igenom en extra vecka innan jag får se den.

Jag har precis erkänt vilken tragisk människa jag är som är besatt av en tonårsgenre. Tur att jag vet att det finns fler;)

2 kommentarer:

Anna Westerlund sa...

vet du att jag brukade möta "edward" (robert pattinson) ibland när jag var ute och gick med hunden i de kvarter jag bodde i när jag var aupair i london. vi t o m hejade på varann vid nåt tillfälle! haha (det var innan han blev känd alltså, då spelade han teater i ett lokalt teatersällskap som satte upp lite föreställningar där vi bodde... kul va?

Ellinor Bokedal sa...

WHAT?! Men Anna, det här måste vi spinna vidare på! :)