tisdag 29 december 2009

Prylgalen?

En kompis sa för ett tag sedan att jag är prylgalen. Att jag alltid ska ha det senaste av allting. Det stämmer inte riktigt. Visst gillar jag prylar och vill hålla mig uppdaterad inom teknikens värld, men jag är egentligen inte särskilt teknisk. Jag kan om jag vill, men jag tycker till exempel att det räcker att ha en telefon som går att ringa och skicka SMS med. Jag använder inte mail och Facebook i mobilen, då skulle jag vara uppkopplad 24/7 och det vill jag inte. Jag hade en iPhone när de först kom ut i USA (okej, ibland vill jag ha det senaste) men när alla andra också skaffade en var det inget kul längre, så då sålde jag min, tjänade en krona och återgick till Nokia. Jag skaffar det jag behöver med andra ord, varken mer eller mindre. Dessutom gillar jag kvalitet. Ska det va så ska det va, annars kan det kvitta. Säg hej till det senaste tillskottet i mitt liv - en superliten färglaserskrivare.

Inga kommentarer: