torsdag 31 december 2009

Slutet Är Här - Och Fortsättningen

Då var det dags att ta farväl av det här året. Hur ska jag sammanfatta mitt 2009? Det här året började katastrofalt bara en minut efter tolvslaget på Times Square i NYC när jag upptäcker att min väska med ALLT i antagligen var kvarglömd i en gul taxi någonstans. Det fortsatte inte bätte veckan efter när jag blev av med jobbet i DC. Efter många tappra försök att hitta ett nytt jobb i finanskrisens USA gav jag upp och tog mitt pick och pack och åkte hem till Sverige. De veckor som följde räknas inte till de bästa i mitt liv. Sällan har jag upplevt ett sådant bakslag.
Istället för att se mig själv som ett offer bestämde jag mig för att ta lärdom av det som hänt och göra det till något positivt. 2009 har jag utbildat mig till projektledare (något som jag alltid velat göra), startat eget (en annan grej jag alltid velat göra), börjat löpträna och springa lopp, slagit nya rekord varje gång och bara njutit av alla framgångar. Men inte minst har jag träffat så många nya underbara vänner, människor som har ställt upp på mig och som har trott på mig. Utan dem hade jag inte varit där jag är nu.
2009 tillägnar jag därför alla mina nya vänner - ni vet vilka ni är. Tillsammans ska vi nå nya mål 2010. Here we go!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ell, Du är grym! Fortsätt i samma anda så vet jag att du kommer att gå LÅNGT! Skickar en stor kram, en nyårshälsning och en stående inbjudan till min lgh i Sthlm :) /Frida

Ellinor Bokedal sa...

Tack Frida! Jag hoppas du känner dig träffad av inlägget:) Du är nästan lite grymmare än mig!;) Jag kommer till Sthlm snart! KRAM och Gott Nytt decennium! Det är vår tid nu!