söndag 31 januari 2010

Leva i Nuet

Varför kan vi inte leva lite mer i nuet och uppskatta det vi har här och nu? Jag har blivit betydligt bättre på detta den senaste tiden. Är det inte konstigt ändå att vi måste vara borta från något en tid för att sakna det, att vi måste må dåligt innan vi kan må bra, vara riktigt sjuka för att uppskatta att vara helt friska? Varför kan vi inte uppskatta det vi har runtomkring oss just idag lite oftare? Jag påstår inte att vi aldrig gör det, men alltför ofta tar vi saker för givet. Jag lever verkligen inte som om varje dag vore den sista men jag uppskattar saker mer nu än vad jag har gjort innan. Till exempel tycker jag verkligen om att vi har så mycket snö här nu. Jag hör många som klagar på att det är för kallt. Skaffa skidor och utnyttja det istället. Gör inte något till ett problem som verkligen inte är det. Prova att bo i Florida ett halvår så är ni ordentligt trötta på solen sen. Men det var också skönt så länge det varade.

Jag har precis varit ute och gått med BF Jenny och hunden Leffe. Det är sånt jag uppskattar, att ta en promenad och bara prata om allt och inget. Synd bara att inte fler inser det och tar sig tid. Det är inte roligt att gå runt och prata med sig själv. Folk tittar konstigt på en då.

Inga kommentarer: