lördag 20 februari 2010

Is Enough Enough?

Jag gillar snö. Om man nu ska leva för stunden är det här underbart. Frågan är bara om det inte räcker snart? Det har ju gått till den gräns då snön skapar problem för många. Snöröjningen kostar kommunerna miljoner och gamla människor kan inte gå ut. Vi har en sommarstuga på en ö i Bohuslän dit man bara kan ta sig med båt. Det bor en person där året runt - Ragnhild 84 år gammal. Hon ringde innan. Hon har det bra. De kommer med mat åt henne med svävare. Häftigt. Tur att det finns hjälpsamma människor.

Min plan för början av dagen var att befinna mig på ett body pump pass på gymmet klockan nio i morse. Ändrade mig när jag vaknade klockan sju och tittade ut. Nu funderar jag på vad jag ska hitta på istället. Klockan är halv tolv och jag har inte gjort något vettigt än. Ska man orka borsta av bilen och åka ner till gymmet nu? Jag sitter och chattar med en kompis i LA, vi pratar om wave surfing. Jag drömmer mig bort. Äh, get real och hoppa i träningskläderna nu Ellinor. Dags att kicka igång den här dagen. Var sak har sin tid.

Inga kommentarer: