tisdag 27 april 2010

Jobbig Situation

Idag blev det jobbigt. Jag stod och pratade med en gammal man (läs mycket gammal). Han var tydligen både döv och senil. För det första stod han högst en decimeter ifrån mitt ansikte och pratade, högt. För det andra började han prata med mig för att han ville berätta att han samlade på pins, ni vet såna där man sätter på kavajen. Inom loppet av knappt en minut hade jag förutom detta fått reda på att han även hade kört det gamla loket som står i Lokstallarna i Borås, att hans son bor i Täby - Sveriges (enligt honom) mest Moderata kommun, vilken sylt han äter på sin frukostfil samt att han idag åt sill till middag - för det är nyttigt med fisk. Jag glömde säga att han har ett förstoringsglas hemma, så nu kan han ringa mig (han fick ett visitkort så att jag skulle komma därifrån, trodde väl aldrig han skulle hitta mitt pyttelilla telefonnummer där på). Jag kunde nämligen till slut inte hålla mig för skratt. Ni vet när det blir så jobbigt så man nästan bara brister. Jag var tvungen att gå ut. Fick ju andnöd. Jobbigt.

Inga kommentarer: