lördag 24 april 2010

Körslaget

Äntligen någon som orkar yttra sig om Körslaget i TV4. Jag vet att smaken är som baken men av (tydligen) flera miljoner som ser programmet varje vecka, hur många tycker faktiskt att det är bra? Räknas förresten reprisen in i de siffrorna då de flesta ligger bakis på soffan och det lika väl kunde varit finska nyheter som rullade i rutan? Själv får jag ont i huvudet av körer som inte kan hålla tonen. Jag kan verkligen inte sjunga själv (förutom karaoke med lite röda antioxidanter i blodet) men jag hör om det inte låter bra när andra sjunger. Och detta på bästa sändningstid - hua. Då slår jag hellre över till SVT1 och ser Så ska det låta. De kan i alla fall sjunga. Det går också lika bra - eller bättre - att stänga av TV:n helt och hållet och hitta på något annat. Igår var dock Pauline med (ja jag erkänner, jag satt nedsjunken i soffan efter en lång vecka). Jag gillar personligen inte hennes musik, men vad underbart hon sjunger. Det är underhållning. Men Körslaget, snälla?

Inga kommentarer: