fredag 23 april 2010

The Only Way Around

Hey folks, I'm back. Har ni saknat mig? Vissa verkat faktiskt har gjort det, det känns bra att vara saknad ibland. Jag har saknat bloggen, samtidigt som det har varit riktigt skönt att inte behöva bry mig om den. Tack alla ni som har kommenterat. Det faktum att jag bara fick positiva kommentarer tyder på att de som har "stört" sig på mitt bloggande antagligen vill fortsätta att prata om mig och inte med mig. Varsågod, I could care less. Jag tycker bara att det är tråkigt att vuxna människor inte kan acceptera att vissa människor utvecklas, vill utvecklas och gärna dela med sig om sina erfarenheter och tankar om livet och karriären. Hamnar förresten inte avundsjuka på tio-i-topp-listan över i-landsproblem?

Hur som haver. Jag har märkt under den här dryga veckan som jag inte har bloggat att jag inte har haft något forum där jag kan skriva av mig. Jag har varit så van vid att ha bloggen till detta. Istället har jag gått och lagrat alla tankar och reflektioner i huvudet, vilket har lett till sömnsvårigheter. Det är sant, det snurrar i huvudet på mig. Det kanske har hänt ovanligt mycket under den här tiden? Ja, det har det faktiskt. Jag har flugit runt som vanligt, mest jobbat och inte hunnit träna så mycket, varför jag nu har ut-och-springa-abstinens. Det får nog bli en löprunda imorgon bitti för att rasta benen och lufta huvudet.

Jag har funderat mycket på om jag ska nischa mig lite mer i mitt bloggande från och med nu. Jag fick frågan härom dagen om hur det är att vara ung och kvinna i karriären. Hur jag möter den "svårigheten"? Jag tyckte att det var mer ett påstående än en fråga och svarade att det har faktiskt aldrig varit lättare än nu. Det satsas väldigt mycket på kvinnligt företagande från alla håll och det går att rida på den vågen - om man vill. Jag är personligen emot satsningar och nätverk för enbart kvinnor. Jag gillar mångfald på alla sätt. Jag vill ha kvinnor som män, unga som gamla, svenskar som invandrare. Att folk sedan tycker det är bra att unga kvinnor vågar steppa upp och ta för sig, det är ju bra, men inget jag utnyttjar. Kanske att jag kommer börja blogga lite mer om mina tankar kring detta, men jag håller fast vid att inte blanda in för mycket jobb. Hellre då att jag berättar om mina löprundor och cykelturer. Läs eller ej. Inspireras eller stör er.

Välkomna tillbaka min blogg som är både lättsam och djup -
Or The Other Way Around.

1 kommentar:

Madeleine Bokedal sa...

vilket snitt du fick till där!