onsdag 14 april 2010

Läs Gärna Detta

Det är dags att vädra här och släppa in lite frisk vårluft. Jag har fått många kommentarer den senaste tiden om min blogg. Tydligen är det många som läser den men som aldrig kommenterar här på själva bloggen. Istället pratas det och tycks väldigt mycket. Det är dags för mig att klargöra vissa saker.

För det första. Den som vill läsa min blogg är varmt välkommen att göra det. Jag skriver den egentligen inte för någon, utan enbart för mig själv. Anledningen till att jag startade den var när jag flyttade runt väldigt mycket och det var ett enkelt sätt för mina närmaste att ta del av mitt liv utan att jag mailade till varenda en. Det går inte i längden. Jag tycker också om att skriva och det här är ett bra sätt att uppehålla skrivandet, varför jag har fortsätt trots att jag nu har lugnat ner mig i kringflyttandet. Om man inte vill läsa min blogg är det också väldigt enkelt. Gör inte det då. Vissa tendenser tyder på att en del människor "stör sig" på det jag skriver, vad man nu menar med det? Betyder inte att man "stör sig" egentligen på avundsjuka? Uh oh, jag sa det förbjudna ordet - "avundsjuka". Den som tycker att jag skryter och mår dåligt av det kanske mår bättre av att låta bli att läsa då? Är det mitt problem? Svar nej. Enkelt.

För det andra. Den här bloggen är inte mitt liv till 100%. Den är inte min verklighet rätt upp och ner. Den som tror att det enda jag gör är att träna hela tiden bör ta sig en titt på andra bloggar. Tror ni verkligen att Blondinbella bara springer på kändisfester - hela tiden? Visst att det är en del av hennes liv och hon har byggt upp en identitet och ett varumärke kring detta. Dessutom är det hennes intressen; mode, trender och business. På samma sätt som träning är mitt stora intresse. Hade mode varit mitt huvudintresse så hade jag väl startat en modeblogg. Jag kan också lägga ner den är bloggen och starta en helt renodlad träningsblogg som fokuserar på endast den biten, så att mitt "liv" inte missförstås. Jag kan till sist göra det enkelt för mig själv och lägga av att blogga helt och hållet. För vem skriver jag för?

För det tredje. Jag har redan försökt förklara att den här bloggen inte = 100% min verklighet. Jag menar inte att jag hittar på det jag skriver om. Jag skriver om mina erfarenheter och tankar om livet och de är 100% sanna. Jag står även för allt jag skriver. Dock är det ofta med stor ironi och däribland självironi. Jag tycker man måste bjuda på sig själv om man ska göra det till intressant läsning. Jag hoppas ni som läsare förstår och inser det.

Jag kommer att ligga lågt med den här bloggen ett tag. Jag ska ta mig en funderare. Ni som gillar min blogg och som vill fortsätta att läsa den är varmt välkomna att kommentera detta inlägg, för en gångs skull. Positiv som negativ feedback. Och ni som egentligen inte bryr er alls utan mest "stör er". Bara sluta läsa. Det är inte för er jag skriver.

Hej från mig för ett tag. Jag kommer tillbaka, eller inte.

7 kommentarer:

Zandra Andersson sa...

Hej Ellinor!

Du har helt rätt i att folk som stör sig på din blogg faktiskt bara kan sluta att läsa den.

Jag tycker i alla fall att den är intressant och det är alltid kul att bli lite uppdaterad om vad du sysslar med.

Så fortsätt blogga du! Du gör ju det, som sagt, för din egen skull. Egentligen spelar det ju ingen roll vad vi andra tycker.

Kram Zandra

Anonym sa...

Fortsätt blogga! Du är grym! Du jobbar hårt, har mål, och når faktiskt dit du vill. Du är en jätte bra inspirationskälla och en underbar tjej!
Go Ellinor!

Daniel Göök sa...

Keep it up and let no one put you down!!
You rock!!

Frida sa...

Har funderat mycket på ditt blogginlägg under gårdagen...varför kan vissa människor inte glädjas åt andras framgångar och varför ödsla massa energi på att störa sig på andra. Avundsjuka är nog ordet. Dina blogginlägg väcker tankar och funderingar och det gillar jag.

För mig är du i alla fall en förebild både professionellt och privat, bara så att du vet.
Kram Frida

sofia sa...

förtsätt blogga....skit i vad andra tycker....

sofia sa...

fortsätt blogga......läser varje dag...skit i vad andra tycker...

Madeleine Bokedal sa...

Lika mycket feedback som du fått på detta inlägg, lika mycket ska du skita i andras dömande och fortsätta blogga....du både inspirerar och är en role model för många. Dem som inte kan accpetera och förstår det kan bara sluta läsa. Älskar att någon svensk vågar stå för den hon är.