torsdag 8 april 2010

My Löööv

Hon är här nu. Mitt allt. Har man inte hittat Den Stora Kärleken på annat håll än så får man skaffa ett substitut så länge. Jag är faktiskt kär för första gången på mycket länge - i min Trek 1.5c. Visst är hon fin? Jag kan knappt bärga mig tills jag får ge mig ut på henne för första gången, förhoppningsvis imorgon. Måste bara skaffa en reflexväst först. Jag slog till på den dyraste hjälmen i cykelbutiken - en billig livförsäkring. Killen som hjälpte mig att ställa in cykeln fick även visa mig hur clipsen fungerade. Jag har cyklat lite förut men aldrig vågat mig på med clips. Nu ska det göras fullt ut.
- Det är nog bäst att du tar på dig hjälmen först, tyckte killen och menade att det kan ju faktiskt hända att jag välter första gången. Klart jag inte gjorde. Jag är född för att cykla. Att jag inte har kommit på det förrän nu. Nu jäklar. Jag gillar även min nya outfit med blöjbyxor (ja det känns verkligen som att man har en blöja på sig) och benvärmare som man bara trär över när man vill ha fullängd på byxorna. Hur smidigt är inte det då? Nu ska det svischas ute på landsbygden. Yihoo.

Inga kommentarer: