torsdag 29 april 2010

Balans

Kan inte sova. Har försökt med allt. Vänt på mig hundra gånger, gått på toaletten, druckit varm mjölk. Inget hjälper. Hjälper det att blogga? Om det bara blir ett halvt blogginlägg här så vet vi svaret. Jag har normalt inte svårt att sova, brukar stupa ganska fort när jag väl lägger huvudet på kudden men när det är ovanligt mycket att tänka på, då är det svårt. Jag kan tycka att det är ganska mysigt att vara vaken när alla andra sover. Riktigt mysigt hade det varit om jag hade fått sovmorgon dagen efter när jag verkligen skulle behöva sova, men det händer desto mer sällan. Sömn är otroligt viktigt, lika viktigt som de andra två hörstenarna för välbefinnande: mat och motion. Jag undrar hur många som lyckas hålla balans mellan de här tre? Det är inte lätt alltså. Att ignorera en av dem en längre tid innebär helt enkelt att man inte mår bra. En natt utan tillräcklig sömn går bra, en dag utan att äta balanserat funkar också. Man måste inte röra på sig varenda dag heller. Men ignorerar man något tillräckligt länge - ja då faller man till slut. Imorgon kommer jag antagligen vara ordentligt trött, likaså på fredag eftersom mina två nästkommande dagar är fullspeckade. Jag får väl sova ut i helgen. Det lär jag göra.

Inga kommentarer: