onsdag 28 april 2010

Entreprenörskap Lönar Sig

Jag har faktiskt varit lite nervös inför idag - jag som knappast aldrig är nervös inför något. Det är nyttigt ibland. Idag var nämligen min debut att hålla i ett styrelsemöte som styrelseordförande i Företagarna Ulricehamn. Jag kom på strax före mötet att jag inte visste vad man skulle säga, så det blev något i stil med "Ja välkomna till mitt första styrelsemöte som ordförande. Jag vet inte vad jag ska säga men härmed öppnar jag mötet". Resten av mötet gick som en dans. Det var ganska skönt att klubba mötet avslutat efter två timmar med en rad nya beslut tagna och gå vidare till Hotellet för föredrag och After Work med Ellos grundare Olle Blomqvist. Där fick vi goda råd om livet som entreprenör. Ett budskap han ofta kom tillbaka till var att människor är intresserade av och vill hjälpa andra människor som är drivna och som vill åstadkomma något. Instämmer. Det lönar att anstränga sig med andra ord.

Inga kommentarer: