lördag 10 april 2010

Ytterligare En

Efter några timmar vid datorn fick jag en sån lust att ta på mig inlines och testa mina nya stavar. Jag åker mycket inlines på våren och sommaren men aldrig med stavar. Nu när jag har åkt längdskidor hela vintern är det ju ett bra sätt att uppehålla den formen så jag skaffade faktiskt ett par stavar tidigare i veckan. Jag har bara testat det en gång för några år sedan och kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte att det var. Idag gick det som på räls. All träning det senaste året har gett resultat. Det känns riktigt bra i kroppen, som att musklerna sitter där de ska. Konditionen är också på topp. Det känns bra helt enkelt. Dessutom är det otroligt skönt att vara i bra form. Man orkar så mycket mer och är alltid på bra humör. 25 kilometer längs banvallarna blev det, hälften i grym motvind. Nu är det rump rehab igen.

Inga kommentarer: