tisdag 25 maj 2010

Stänga Av & Koppla Bort

Jag har jobbat ganska hårt den senaste tiden. Så pass att jag inte ens har kunnat läsa en tidning utan att få dåligt samvete för att jag egentligen borde jobba. Idag kände jag mig helt uttömd på väg hem från en ganska krävande dag. Fick rådet att åka hem och skämma bort mig själv och belöna mig för en bra insats. Jag är dålig på det, att belöna mig själv. Jag vet inte varför, kanske för att ingen annan belönar mig heller. Jag får ofta beröm för saker jag gör, men inget mer än så. Inte för att jag förväntar mig det heller men det kanske är därför jag aldrig bryr mig om det själv. Visst, jag gjorde något bra och förtjänar säkert något extra, men vad? Jag funderade på det när jag kom hem. Egentligen ville jag sticka ut med cykeln men jag var för trött. Bestämde mig då för att göra det jag egentligen allra helst ville göra - absolut ingenting. Så nu ligger jag på soffan och ser på Vem Vet Mest. Känner mig smart när jag kan frågorna. Det var längsesen jag bara låg på soffan och tittade på TV så här. Jag behöver det här, I know. Ta det lugnt, koppla bort. Kanske ska stänga av datorn då? Over and out.

Inga kommentarer: