tisdag 31 augusti 2010

Hemåt

Nu sitter jag återigen på ett tåg, hem. Förpliktelser, förpliktelser. Roliga sådana såklart. Jag sitter och tittar ut över de gröna vidderna som jag inte kan få nog av. Jag tänker på hur glad jag är över allt jag har i mitt liv. Det finns några saker jag inte har än som jag gärna vill ha, men det kommer. Just nu njuter jag av det jag har här för tillfället. Jag är så fruktansvärt glad att jag åkte bort över sommaren och funderade över mitt liv - och det jag kom fram till. Jag insåg att allt jag egentligen vill ha och "letar" efter faktiskt finns precis framför näsan på mig. Vissa justeringar måste göras, men det går att fixa. Jag har redan börjat. Det är klart att jag vet att det aldrig blir precis som man har tänkt sig och att man inte kan styra över allt, men det jag kan styra över har jag tagit tag i, för nu vet jag vilket håll jag vill åt. Hemåt - och jag är på väg.

Inga kommentarer: