tisdag 31 augusti 2010

Nya Drömmar

Jag stack ut på en morgonrunda i Stockholms rusningstrafik. Sprang längs vattnet, från Söder längs Skeppsbrokajen, vidare Strandvägen, ut till Djurgården. Jag trippade fram i mina Nike Free tills jag var mittemot Sjöhistoriska där jag simmade häromdagen, fast på andra sidan. Jag skrattade lite vid tanken på hur galet det egentligen är med triathlon. Den enda anledningen till att man gör det är att utmana sig själv och bevisa för sig själv (eller andra i vissa fall) att man kan. Och jag har gjort det. Min allra första triathlontävling. Jag hade inte ens tränat på att utöva de tre grenarna i en följd, och det gick ju som det gick i vissa moment, men fasen vilken upplevelse det var. Jag kan inte beskriva känslan med ord. Inte heller tankarna som flög runt i mitt huvud när jag crawlade i vattnet, där jag satt på cykeln och under löpningen på Gärdet. Nya tankar, idéer och drömmar föddes. Jag har satt upp ett nytt (än så länge hemligt), personligt mål. Ett "gammalt" långsiktigt mål är att springa NYC Marathon. Kanske att jag tar Stockholm först. Det nya kommer att kräva mycket tid och träning och jag får ett leende på läpparna så fort jag tänker på det.

Inga kommentarer: