söndag 29 augusti 2010

Långsam Växling

Inte heller ville kroppen ta sig ur våtdräkten och jag vet inte hur länge jag höll på att kränga där inne i växlingsområdet. Till slut satte jag mig ner på marken, varför jag inte syns på bilden. Det funkade. Skorna ville inte clippa på pedalerna som jag ville, men till slut kom jag iväg på cykeln.
- Kom igen! ropade LilSis. Det värsta är över nu. Hon syftade på simningen.

Cyklingen var faktiskt den som skulle visa sig vara den "värsta" grenen. Jag hade inte alls den kraft i benen som jag ville. Konstigt, med de spindelbenen. Jag behöver definitivt lägga på mig mer muskler där. Det kommer. Dessutom började jag må illa igen. Samtidigt var det så kul. Snacka om hatkärlek där jag trampade längs Söder- och Norr Mälarstrand. Hela tiden med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: