fredag 31 december 2010

Laddat Nytt År

Det är tidigt på morgonen, Nyårsafton 2010. Going on 2011. Jag sitter i en säng någonstans i Florida och skriver. Hade ångest en kväll för ungefär en månad sedan när jag tänkte på att jag än en gång skulle spendera en Nyårsafton som femte eller sjunde hjulet någonstans. Bokade en biljett till solen och värmen och nu sitter jag här.

Min dataskärm är blank. Så är även mitt 2011. Utanför jobbet har jag ingen agenda. Jag vet inte vad jag kommer att göra om tre, sex eller nio månader. Jag vet inte vilka människor som kommer att vara med i mitt liv, jag vet inte vart jag kommer att bo eller om min fot har läkt så att jag kan få tillbaka Mig Själv. Precis så känns det, som att jag har förlorat en del av mig själv. Inte tappat bort, för jag vet ju vad som är anledningen till att jag inte är mig själv till 100%. Jag ska bli ännu lite klokare under nästa år, så mycket vet jag, men det stannar nog där. Resten får jag se. Jag vet i alla fall att jag har otroligt mycket energi att göra åt på något eller någon. Den energi som ligger laddad inom mig och som inte kan vänta på att få komma ut. Ni lär märka när den gör det.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: