tisdag 18 januari 2011

Intresseklubben Antecknar

När jag reste fram och tillbaka till USA med mitt plastben och all packning var det inte många meter jag behövde bära mina grejer själv. Överallt kom det fram folk (amerikaner) och ville hjälpa mig. Inte för att det är speciellt jobbigt, men det ser säkert lite ansträngt ut. Sedan jag kom hem till Sverige har jag också rest en del. Inte en enda gång har någon frågat mig om de kan hjälpa mig med väskan. Och faktiskt att det har varit lite jobbigt med alla trappor (herregud vad trappor vi har i Sverige). Inte en enda gång. Jo, nu ljuger jag. När jag och Boss var i Malmö bar han min väska (vi har ingen sådan inbördes hierarki).

Jag noterar att Svenskar saknar sympati i jämförelse med amerikaner (men det var inget nytt). Jag noterar även att det är en riktigt bra idé att ha en resväska när man är ute och shoppar som man kan lägga allt man köper i. Det ska jag fortsätta med. Man lär sig något nytt varje dag, har ni tänkt på det?

Inga kommentarer: