tisdag 18 januari 2011

Special Price Just For Me

Jag tog vägen om Nordstan på vägen till min bror där jag bor i natt. Kom på när jag satt på flyget ner i morse att jag hade glömt necessären hemma. Inget smink, no nothing alltså. Det enda som hade varit värre att glömma är 1. telefonen och 2. datorn. Jag får väl sova med sminket på helt enkelt. Det mineralpudret jag använder är faktiskt bra för huden så det gör inget. Det känns inte ens ofräscht, jag har provat, många gånger. Det enda jag kanske skulle vilja ha är mascara men jag totalvägrar att gå och köpa en ny efter min inventering och rensning hemma i går. Jag har smink och grejs för två år framöver efter allt jag köpte på mig i Staterna.

En kajalpenna kunde jag ju faktiskt köpa, för det gjorde jag aldrig i USA. Har favoriten i Lancome sedan många år och just nu hade de ett specialerbjudande. Om man köpte två produkter fick man en minipenna (precis vad jag behöver, en kort en) och en cleanser på köpet. Jag frågade om jag inte kunde få två pennor istället. Inga problem. Men hmm, vad skulle jag köpa? Jag behövde ju inget. Kom till slut på att jag kan behöva deodorant så småningom för det köpte jag inte heller in the US. Köpte två olika sorter och fick mina minikajalpennor. Så nöjd.

Inga kommentarer: