söndag 27 mars 2011

Tåskor

Det pratas löparskor på Nyhetsmorgon. Tilde blickar skeptiskt mot "tåskorna". Vibram Five fingers. Jag har ett visst love-hate relationship till mina. Jag rotade precis fram dem ur kassen med löparskor. Det sitter fortfarande grässtrån kvar mellan tårna sedan den 4 september förra året. Det var då jag sprang i dem sist. Det var även då jag sparkade av min tå. Ibland är det dumt att ha en hög smärttröskel eftersom jag fortsatte att orientera i tre timmar med en avslagen tå efter det. J-vla sten. Eller så måste jag bara lära mig att se vart jag trampar. Min lilltå är varken fysiskt eller psykiskt redo att hoppa i FF:sen igen, än. Ändå tittar jag på att köpa några nya när jag snart åker över till landet där borta. De här eller de här? Äsch, jag vill ju ha allihop.

Inga kommentarer: