torsdag 28 april 2011

Spark i Baken

Det känns att man är tillbaka i Stockholm. Tempot på allt höjdes helt plötsligt med 500%. Efter en dag med en massa administrationsarbete och några möten gick jag på en föreläsning med Magnus Hagström. Jag fick lite tips till min löpning men framförallt en ordentlig sporre att komma igång ordentligt igen.

LilSis som precis kom upp till Stockholm, som har lite business att sköta här några dagar, joinade in en kvart sent. Hon tyckte också att det var bra. Det var allt från diskussion om varför det är bra att löpträna, till om barfotalöpning verkligen är bra. Jag har min syn på löpning och det är liksom det det handlar om. Ingen människa är ju den andra lik. Vi har olika fysiska och psykiska förutsättningar. Alla är från början gjorda för att springa. En del har förstört den förmågan till nästintill omöjlig att få tillbaka, medan andra har underhållit den bra. Det viktigaste är att man utgår från sig själv när man löptränar, eller cyklar, simmar eller promenerar. Fysisk aktivitet är bra för alla, det vet vi.

Tidigt i morse höll Magnus en löpteknikträning med samling utanför Alewalds på Kungsgatan. Jag och LilSis skulle vara med. Bra då att Ellinor glömmer att ställa klockan (det händer en gång vartannat år). Jag brydde mig inte så mycket men lillasyster blev lite besviken. Jag tog med henne på en morgonrunda runt Kungsholmen istället. Hon kanske inte tackade mig under rundan, men efteråt.

Inga kommentarer: