torsdag 28 april 2011

Trött & Hängig

Bättre att komma in till kontoret sent än aldrig. Efter löprundan i morse hamnade jag i någon slags koma. Orkade jobba och tänka och så, men inte röra mig. Världens huvudvärk, jag som aldrig har huvudvärk. Jag är inte sjuk, jag tror helt enkelt att det är pollenallergi. Jag var med om det här för några år sedan (visserligen i USA där pollenhalten är 10 x värre), just det här att vara oförklarligt trött och hängig. I början av veckan käkade jag choklad och drack kaffe för att komma över det men jag fattar ju att det inte håller i längden. Dessutom inte när Göteborgsvarvet är mindre än en månad bort.

Efter att ha jobbat hemma fram till lunch (jag glömmer oftast var jag är och jobbar för jag är så inne i min dator och telefon) tog jag vägen förbi Karolinska innan jag begav mig in till kontoret, lagom till de flesta lämnar känns det som. Fint väder, ja.

Håkan kom och gav mig en stor kram när jag kom in.
- Var håller du hus flicka? Det är så tomt här utan dig.

Och så fick jag ett äpple.

Inga kommentarer: